DAF Electric

Elektrische & hybride trucks

De weg naar de toekomst

Arrow down Lees verder

Elektrische innovation trucks tonen de weg naar de toekomst

 

DAF laat met een complete serie Innovation Trucks zien dat het zijn positie als koploper in brandstofefficiëntie en lage emissies verder wil uitbouwen. De serie omvat de LF Electric en CF Electric voor lichte en zwaardere distributietoepassingen in de stad, maar ook de CF Hybrid voor distributieverkeer over middellange afstanden. Deze rijdt volledig emissieloos in stedelijke gebieden - en met het laagste dieselverbruik daarbuiten. DAF richt zich met deze innovatieve oplossingen op het verbeteren van luchtkwaliteit in de steden en het verlagen van de CO2-uitstoot.

DAF CF Hybrid Innovation Truck

De DAF CF Hybrid is ontwikkeld voor elektrisch en ‘zero emissions’ rijden in de stad, terwijl hij daarbij een zeer grote actieradius heeft, dankzij de laatste en ultra-schone dieseltechnologie. Door de toepassing van een elektromotor in combinatie met een dieselmotor wordt de hoogste logistieke efficiency bereikt.

De geavanceerde DAF CF Hybrid is uitgerust met de uiterst efficiënte 10,8 liter PACCAR MX-11-motor (330 kW/450 pk), een ZF elektromotor (75 kW/100 pk, piek: 130 kW/175 pk) en een speciale ZF TraXon-versnellingsbak voor hybride aandrijflijnen.

De elektromotor wordt aangedreven door een 85 kWh batterijpakket. Afhankelijk van het GCW geeft dit de truck een elektrisch en daarmee ‘ zero emissions’ bereik van 30 tot 50 kilometer. De batterijen kunnen zowel tijdens het rijden op de snelweg door de dieselmotor worden opgeladen, als door middel van een DC-oplader bij een oplaadstation. De CF Hybrid is geschikt voor snelladen. Daardoor zijn de batterijen na 20 minuten laden al weer voor 80 procent vol. In 30 minuten is het pakket volledig opgeladen.

Buiten de stedelijke gebieden wordt de CF Hybrid aangedreven door de schone en efficiënte PACCAR MX-11-dieselmotor, waarbij de hybridetechnologie dankzij slim energie-management voor extra brandstofbesparing zorgt. Energie wordt gegenereerd bij het remmen en door systemen als Down Hill Speed Control en Predictive Cruise Control. Om het brandstofverbruik verder te reduceren, kan deze energie kan door de elektromotor worden gebruikt als hij gelijktijdig met de dieselmotor actief is.

Het batterijpakket van het hybride-systeem drijft zowel de elektrische aandrijflijn, de elektrische luchtcompressor als de optionele intelligente e-PTO aan. De e-PTO kan bij geconditioneerd transport worden gebruikt voor het aandrijven van de koelinstallatie. Bovendien draagt de elektrische PTO bij aan een nog lager geluidsniveau.

Meer weten over elektrisch rijden?

Neem contact op met uw accountmanager of bel 088 - 607 77 00.

Onderstaand contactformulier invullen kan uiteraard ook. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op!

Naam
Hoe mogen wij contact met je opnemen?
CAPTCHA