TB Innovatie award

TB TTS wint

Twee mooie hoofdprijzen

Arrow down Lees verder

TB TTS wint twee hoofdprijzen tijdens de dealermeeting!

 

Vol trots kunnen wij melden dat wij tijdens de dealermeeting van DAF op 8 februari 2018 twee hoofdprijzen in ontvangst hebben mogen nemen. Wij zijn de éérste winnaar ooit van de DAF NL Innovatieprijs en daarnaast hebben we ook de Paccar Parts prijs binnen gesleept.

Waarom heeft TB gewonnen?

We hebben grote stappen gemaakt om in aanmerking te komen voor de DAF NL Innovatieprijs 2017. Ten eerste hebben wij het afleveringsklaar maken van de trucks gecentraliseerd. Dit houdt in dat de trucks niet meer bij de vestiging waar de truck in onderhoud komt klaar wordt gemaakt, maar in Roosendaal. Door de grotere aantallen op één vestiging ontstaan voor zowel de klant als voor ons een aantal voordelen; wij kunnen meer gespecialiseerde medewerkers inzetten en investeren in apparatuur om veilig en efficiënt te kunnen werken en al het spuitwerk kan in eigen beheer gedaan worden.

Daarnaast zijn wij als eerste truckdealer in 2013 begonnen met het samenvoegen van alle front office en back office taken om tot een betere en snellere communicatie richting de klant te komen. Door de invoering van het centrale klant contact centrum (KCC) is de bereikbaarheid gestegen, is een totale inzicht in de planning van alle werkplaatsen ontstaan en zijn wij flexibeler geworden in onze werkzaamheden. Door het invoeren van het KCC zijn wij ook in staat geweest om in een krimpende markt alle vestigingen open te houden inclusief de ruime openingstijden.

Tot slot hebben we goed naar onze medewerkers en klanten geluisterd en bleek dat de klant ontevreden is over de communicatie met zijn (DAF) dealer. We zijn als bedrijf niet bang om zaken weer te veranderen als dit nodig is en proberen ons continu te verbeteren. Daarom hebben wij besloten de communicatie te verbeteren, om de sterke punten van het KCC te behouden en de punten ter verbetering direct aan te passen. Dit houdt in dat wij de back office contacten nog steeds centraal regelen en dat wij de front office klantcontacten weer lokaal regelen. Na analyse van de klantcontacten blijkt dat onze klanten veel waarde hechten aan het lokale contact wat we hiermee weer op een hoger level gaan krijgen.

 

TB Paccar award

Dat wij als trotse winnaar uit de bus zijn gekomen van de Paccar Parts prijs heeft te maken met de prestaties die zijn geleverd in 2017 met de geweldige omzetstijging in e-commerce en de grote omzetstijging met PPFS (fleetklanten). Ook door de goede samenwerking met DAF het afgelopen anderhalf jaar en de gezamenlijke doelen die zijn behaald, is het gelukt om het TRP aandeel in ons rayon te laten stijgen. Dit komt mede door de keuze van de juiste acties. De aanpak samen met DAF met de XM6 filteractie op al ruim 900 euro6 voertuigen is hier een mooi voorbeeld van en is later door veel dealers in Nederland succesvol overgenomen.

Wij zijn dan ook bijzonder trots dat we weer behoren tot de prijswinnaars van DAF. Dat is natuurlijk mede dankzij de inzet van onze medewerkers die hebben bijgedragen aan dit succes. 

Meer weten?

Benieuwd hoe wij deze innovaties hebben doorgevoerd in ons bedrijf of wat er nog meer speelt op het gebied van innovaties?  Laat hieronder een berichtje achter en wij vertellen u graag meer. 

Naam
Hoe mogen wij contact met u opnemen?